GOOGLE DISCOVER haqida ma’lumot?

Saytingiz SEOdagi pozitsiyasini ma’lumotlarini tekshirganingizda Google Discover jumlasiga hech bo’lmaganda bir marotaba bo’lsa ham duch kelgan bo’lsangiz kerak. Bilmaganlar uchun bu jumla ko’proq qayerda uchrashligi haqida aytib o’taman. Saytingizni Yandex Metrika yoki Google Analytics monitoring tizimiga ulagan taqdiringizda u sizning web saytingizga bo’lgan kirishlar manzili, trafiklarni olib kirgan qidiruv tizimiga yuborilayotgan kalit so’zlarni va boshqa ko’plab statistik monitoring ma’lumotlarini ko’rsatadi. Ayrim holatlarda monitoring jadvalida saytingizga qayerdan o’tilganligi haqidagi joyda (Переходы из рекомендательных систем) Tavsiya etuvchi tizimlardan o’tish bo’limi ichida Google Discover ko’rinadi. Endi shu haqida chuqurroq o’rganamiz, qani boshladik unda.

Google Discover bu Google tavsiyasidir. Search Console-da Google tavsiyalarida tarkib samaradorligi ma’lumotlarini hisoblash imkoniyati mavjud. Bu shuni anglatadiki, sayt egalari o’z bizneslarini yoki tarkiblarini targ’ib qilish uchun yangi kanal — Google Discover-ni kashf qildilar. Maqolada shu haqda gap boradi.

Platforma foydalanuvchilar o’zlarining mobil qurilmalarida ko’radigan tavsiya etuvchi tarkibga ega bo’lgan aqlli tasma. Hozirda mavzular ro’yxati Google mobil ilovasida va google.com mobil sahifasida namoyish etilmoqda.

Xorijiy qidiruv tizimining Rossiyadagi «Yandeks» dan keyin ikkinchi (va ba’zi bir mavzularda birinchi) mashhurligini hisobga olsak, biz Internet-resurslarga trafikni sezilarli darajada oshirishga qodir deb ayta olamiz.

Shunday qilib, keling, sizning xizmatingiz kashf etish imkoniyatiga ega bo’lgan xizmatning o’ziga xos xususiyatlari va talablarini ko’rib chiqaylik.

Umumiy ma’lumotlar

Aslida, yangi mahsulot — bu sobiq Feed, u 2018 yilda (Google-ning 20 yilligi uchun) Discover deb o’zgartirildi. Xizmatda bir qator o’zgarishlar yuz berdi, ulardan asosiysi har bir foydalanuvchi uchun ma’lumotni shaxsiylashtirishdir.

Xizmat foydalanuvchiga to’g’ridan-to’g’ri qidiruvdan o’tgan Google mahsulotlari, ilovalari va manbalari bilan o’zaro aloqalariga asoslangan tarkib ro’yxatini ko’rsatadi. Ishlab chiquvchiga ko’ra, foydalanuvchi tomonidan qiziqish uyg’otsa, tasma ham tegishli ma’lumotlarni, ham oldingi tarkibni namoyish etadi. Mening kuzatishlarimga ko’ra, yangi nashrlarga ustunlik beriladi.

Tasma namunasi:

Skrinshotdan ko’rinib turibdiki, barcha nashrlarda uning nashr etilgan manba va vaqti, fotosurati va nomi mavjud. Blokni bosish orqali foydalanuvchi avtomatik ravishda tanlangan maqola saytiga kiradi.

Tavsiya etilgan tarkibni boshqarish

Tasmani boshqarishingiz mumkin bo’lgan bir nechta usullar:

  • Nashrni o’chirish. O’ng yoki chap tomonga o’ting, so’ngra tanlangan maqola tavsiya etilgan kontent ro’yxatidan o’chiriladi.
  • Oflayn maqolalar o’qish. Lenta vaqti-vaqti bilan yangilanadi, ammo nashrlarni o’qish ro’yxatiga qo’shish mumkin. Maqolani bosing va ushlab turing, keyin «keyinroq o’qing».
  • Google Chrome ilovasida «Sozlamalar» — ga o’ting, «tavsiya etilgan maqolalar» — ni tanlang va o’chirib qo’ying.

Google Discover qanday tarkibni namoyish etadi?

Sizning nashrlaringiz foydalanuvchilarning savollariga javob berishi, muammolarini hal qilishi va ko’ngil ochish vazifasini o’tashi kerak. Tasma har qanday tarkibdan iborat, jumladan:

  • E’lonlar, masalan, yangi filmning chiqarilishi;
    har qanday voqealar haqida ma’lumot, masalan, musiqa festivali ishtirokchilari to’g’risidagi ma’lumotlar;
  • Yangiliklar;
  • Reklama takliflari va boshqalar.

Google Discover qaysi tarkib formatlarini afzal ko’radi?

  • Tasvirlar — Tasvirlarning vizual jozibadorligini ta’kidlang. Ikkinchi nuqta: yuqori sifatli va katta hajmdagi rasmlardan foydalanish tavsiya etiladi. Miniatyura rasmlari tizim tomonidan qo’llab-quvvatlanmaydi.
  • Videolar — Raqobatdoshlaringizdan bir qadam oldinda bo’ling, Google lentada paydo bo’ladigan videolarga ham ustuvorlik bilan ahamiyat beradi.
    Yangiliklar / voqealar — bu xizmatning asosiy yo’nalishlaridan biridir, e’lon va foydali ma’lumotlarni yuqori sifatldagi matnlar bilan yozing.

Google Discover tasmasiga qanday kirishim mumkin?

Bu maqolaning qiziqarli qismi desak bo’ladi. Google har doimgidek saytlarning tasmaga kirish algoritmini oshkor qilmaydi. Biroq, seo ommalashtirish bilan shug’ullanuvchi kishilardan bir nechta tavsiyalar mavjud — web saytdagi kontent tarkibini sifatli va qiziqarli qilish. Quyida bu haqida ko’proq ma’lumot berdik.

Kontent

Sayt sahifalari Google tomonidan indekslangan va Google News-ning tarkibi kabi talablarga javob beradigan holda Discover-da ko’rsatiladi. Maxsus teglar va tuzilgan ma’lumotlardan foydalanishga hojat yo’q. Kontent reytingi sun’iy intellekt tomonidan uning sifati, aniq foydalanuvchilar manfaatlariga muvofiqligi asosida amalga oshiriladi.

AMP sahifalari

AMP sahifa formati (tezlashtirilgan mobil sahifalar) foydalanuvchi qiziqishini oshiradi-sahifalar juda tez yuklanadi. Discover mobil auditoriyaga qaratilgan bo’lsa-da, ehtimol bu tavsiyalarga kirish imkoniyatini oshiradi.

SEO optimallashtirish

Discover-da kalit so’zlar, teglar va boshqalarni kiritish funktsiyalari yo’q. Mening xulosam shuki: SEO optimallashtirish tavsiya etilgan tarkib ro’yxatiga kirishga yordam berishi ehtimoldan yiroq emas. Internetda Discover uchun haddan tashqari optimallashtirish xavfi haqida ko’p yozilgan. Rostini aytsak — qidiruv tizimida, umuman, har qanday Google mahsulotlarida bo’lgani kabi, «haddan tashqari optimallashtirilgan» resurslarga nisbatan salbiy munosabat mavjud.

Trafikni qanday kuzatish mumkin?

Google Search Console-da «Performance» bo’limida statistikani ko’rish mumkin. Ammo hisobot bir muncha vaqt o’tgach paydo bo’ladi — Internetda men o’rtacha 16 oygacha davom etadigan ma’lumotni topdim. Ko’p!

Agar veb-ustalar panelida «Discover» ma’lumotlari mavjud bo’lmasa, unda sayt lentada ko’rinmayapti yoki tizim hali statistika uchun etarli ma’lumotlarni to’plamagan.

Hisobotda quyidagi ma’lumotlar mavjud:

  • Kasetlarda resursni ko’rsatish chastotasi;
  • Discover-dan trafiklarning o’tishi;
  • Xizmat lentasida sayt tarkibidagi eng mashhur kontentlar aks ettiriladi.

Xulosa

Google Discover-ning tavsiyalari-trafikni jalb qilish uchun muvaffaqiyatli ishlatilishi mumkin bo’lgan juda yangi veb-sayt reklama kanali. Xizmat har qanday mavzudagi resurslar uchun foydalidir: onlayn-do’konlar, bloglar, yangiliklar va ko’ngilochar portallar. O’ylaymanki, loyiha yangi funksionallik bilan rivojlanishda davom etadi.

Ishlab chiquvchi aniq talablarni bermaydi, ammo aniq aytish mumkin: sayt mazmuni va mazmuniga rioya qilish, mobil gadjetlarga moslashish, AMP formatidan foydalanish Google tavsiya mazmuniga chiqish imkoniyatini sezilarli darajada oshiradi.

Maqola muallifi: Shohjahon Mahammadjonov

Читайте также:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

два × 3 =