Tushda hadya, hadya qilmoq | Тушда хадя, хадя килмок
HADYA (ATO) Ibn Sirin (r.a.)ning aytishicha, tushida kimdir unga biror narsani hadya qilganini ko‘rsa, ta’birchi undan berilgan hadya qanday xil ekanini, oltinmi-kumushmi yoki libosmi, hadya qiluvchi tanishmi yoki notanishmi, erkakmi yoki ayolmi, bu hakda so‘rashi, yaxshi bilib olgandan so‘ng, ta’birini aytishi kerak. Agar berilgan narsa odamlar yaxshi ko‘radigan narsa bo‘lsa, o‘sha hadya beruvchidan unga yetishiga dalildir. Agar hadya beruvchi notanish bo‘lsa, dunyo sababidan unga xorlik yetishiga dalildir. Agar tushida xadyani olganini va yana qaytarib berganini ko‘rsa, buning yaxshi-yomon hadya beruvchiga qaytuvchiir. Agar tushida unga meva, libos yoki biror shirin narsani hadya qilganini ko‘rsa, hadya qiluvchi bilan uchrashuviga dalilir. Agar hadya qiluvchi yahudiy yoki tarso bo‘lsa, hadyasi yaxshi charsa bo‘lsa, u hadyani bajonidil qabul qilsa, iymoni xatarda ekaniga dalildir. Agar tushida yahudiy yoki tarsoga bir musul-yun kishi hadya berganini va ular hadyani bajonidil qabul qilanini ko‘rsa, ularning musulmon bo‘lishlariga dalildir.
Kirmoniy (r.a.)ning aytishicha, tushida bir kishi unga hadya yurganini va bunga shukr aytganini ko‘rsa, molining ziyoda bo‘lishi va tandurust bo‘lishiga dalildir. Agar shukr aytmasa, ta’biri buning aksi bo‘ladi.
Mag‘ribiy (r.a.)ning aytishicha, tushida hadyaning yaxshi ekanini, hadya qiluvchi esa past odam ekanini ko‘rsa, ta’bir yomon bo‘ladi.
HADYA QILMOQ (BAXShISh KARDAN) Ibn Sirin (r.a.)ning aytishicha, tushda o‘z molini o‘z ishiga baxshida etayotganini ko‘rsa, o‘z o‘g‘liga xotin olishiga yoki o‘z qarindoshlaridan birini xotinlikka berishiga va mollarini ular orasida taqsim qilishiga dalil bo‘ladi. Agar o‘z molini yomon ishga hadya qilayotganini ko‘rsa, fasod va harom ishga qo‘l urishiga dalildir. Agar molini begonalarga hadya qilayotganini ko‘rsa, ahvoli o‘limdan yoki tiriklikdan parishon bo‘lishini bildiradi.
Kirmoniy (r.a.) aytadiki, birovning molini shu mol egasining roziligi bilan hadya qilayotganini ko‘rsa, o‘sha mol egasiga moldan yetadigan yaxshilik va yomonliklar yetishiga dalildir.